Friday, May 6, 2011

Mungkin aku terlalu yakin dan banyak berfikir dengan mainan minda ku sendiri .



Pagi ini , matahari mengeluarkan sinarannya yang begitu cantik sekali ,
luar biasa dari hari yang sebelumnya .
Aku merasakan , bahawa mungkin ada sesuatu yang membahagiakan bisa terjadi hari ini .

Ya ,
aku mmg suka berangan , bermimpi yang indah indah sahaja .

Kau tahu kenapa ?

Kerana aku berfikir , berapa lama lagikah aku akan menjejakkan kaki ku di bumi ini ?
di dunia yang sementara ini ?
Maka , aku akan berangan dan bermimpi tentang perkara yang indah ,
yang mungkin saja perkara diimpikan ku itu tidak akan tercapai .
Aku tahu , apa yang aku impikan selama ini tidak pernah tercapai dan terjadi kepada ku .

Kau rasa ia buang masa ?


Tidak , aku tidak rasa sebegitu malah aku merasakan sungguh bahagia sekali .


Namun kau harus tahu ,
aku tidak pernah mengenal erti rasa jemu itu apabila mempunyai
perasaan yang indah indah seperti yang ku rasakan ini .


Diam ,

aku diam dan duduk di tepian sambil menikmati keindahan perasaan ku ini .


Tiba-tiba , aku terfikir .


Sampai kapan aku bisa bermimpi dan meng-impikan perkara yang indah
seperti itu jikalau aku tidak berusaha untuk merealisasikan mimpi dan impian ku ini ?


Aku diam lagi ,

berfikir sejenak .


Di mana usaha ku untuk berjaya ?
Sampai kapan aku mahu menunggu dan berangan
dan hanya mengharapkan orang lain sahaja ?

Tanpa , usaha ku sendiri ???

Sampai kapan ?!!

Kau jangan ingat aku tidak pernah merasakan perihal "berputus asa" .
Apabila aku merasakan apa yang aku inginkan dan impikan itu tidak menjadi kenyataan ,
Aku merasakan ,

dunia tidak adil

duniaku gelap

di mana duniaku yang indah sebelum ini ?

Walau , aku merasakan segala-galanya tidak adil bagiku ,
namun aku harus segera bangkit .
Bangkit dari terus berputus asa .

Ikhtiar .

Ya, cari ikhtiar .
Untuk meraih sokongan dan galakan dari kata-kata mama ayah dan teman-teman .

Teruskan usaha ,
segera bangkit dan jangan pernah kenal erti putus asa itu .
Walau aku tidak dapat apa yang aku impikan dan mimpikan ,
namun
aku masih bisa berusaha dengan sendiri
Untuk meraih kejayaan ku
yang pasti membahagiakan ku di masa hadapan (':





Jangan kau risau , aku masih Nur Amalina yang dulu .
Tiada apa yang berubah .
Mana yang baik dari ku , sila jadikan teladan.
Mana yang buruk dari ku , kau campak lah jauh-jauh .

* bila berfikir yang positif semua jadi senang dan gembira (: *


To climb steep hills requires a slow pace at first .
william shakespeare


Enough story merry . Assalamualaikum

(:



8 comments:

  1. usaha tangga kejayaan :) btol tu . bila fikiran kita sentiasa positif pasti semuanya akan menjadi mudah sahaja .

    ReplyDelete
  2. i mean sokong* hehe

    (type pun dah tak betul dah nih -.-)

    ReplyDelete
  3. i mean sokong* hehe

    (type pun dah tak betul dah nih -.-)

    ReplyDelete
  4. most welcome nana or banana..hehehe

    ReplyDelete
  5. heyy i am nana okay , not banana xD

    ReplyDelete